SÍNTESI ELENA
Dels diversos fils desenvolupats en el debat, he
participat en el Tecnopart i determinista defensant una posició
tecnodeterminista.
La idea més important que m'ha aportat el debat
és la dificultat d'establir fronteres en la relació entre ciència, tecnologia i
societat i educació, arribant a entendre-la com proposa l'article de Domènech i
Tirado amb la metàfora del teixit sense costures. Fet que m'ha possibilitat
organitzar els conceptes i reestructurar els meus coneixements sobre els
components que formen la relació CTSE. Tanmateix he pogut copsar que la
tecnologia pot ser tant la causa com l'efecte, és a dir, pot configurar la
societat com ésser configurada per ella, així la relació entre aquesta i
educació no pot ser entesa com jeràrquica, sinó d'estreta relació.
La meva participació al debat ha estat correcte,
he tractat de defensar el posicionament tecnodeterminista, argumentant les
meves aportacions i contrarguementacions seguint el model Toulim, respectant el
color, subratllat i i negreta. He fet aportacions a dues carpetes seguint dos
fils i fent les tres aportacions demanades i aquesta quarta de síntesis . He
pogut posicionar-em en el vessant tecnodeterminista gràcies a les lectures dels
materials senyalats per la realització d'aquesta activitat.
Si bé tots els companys
han estat importants per a possibilitar-me ampliar el meu coneixement, sent una
comunitat d'aprenentatge, m'agradaria senyalar les aportacions realitzades en
el fil determinista per Silvia Diaz, ja que ha desgranat les meves argumentacions i les d'altres companys,
de manera concisa i clara, aportant documentació i defensant el posicionament
sociodeterminista. En el fil tecnopart vull senyalar a la Laura Tascon, que
defensava un posicionament tecnodeterminista, ja que les seves argumentacions i
contrargumentacions, així com la seva explicació de la pròpia experiència
personal, desfeien clarament el mite de que les tecnologies deshumanitzen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada