dimarts, 30 d’octubre del 2012


SÍNTESI ELENA

Dels diversos fils desenvolupats en el debat, he participat en el Tecnopart i determinista defensant una posició tecnodeterminista.

La idea més important que m'ha aportat el debat és la dificultat d'establir fronteres en la relació entre ciència, tecnologia i societat i educació, arribant a entendre-la com proposa l'article de Domènech i Tirado amb la metàfora del teixit sense costures. Fet que m'ha possibilitat organitzar els conceptes i reestructurar els meus coneixements sobre els components que formen la relació CTSE. Tanmateix he pogut copsar que la tecnologia pot ser tant la causa com l'efecte, és a dir, pot configurar la societat com ésser configurada per ella, així la relació entre aquesta i educació no pot ser entesa com jeràrquica, sinó d'estreta relació.

La meva participació al debat ha estat correcte, he tractat de defensar el posicionament tecnodeterminista, argumentant les meves aportacions i contrarguementacions seguint el model Toulim, respectant el color, subratllat i i negreta. He fet aportacions a dues carpetes seguint dos fils i fent les tres aportacions demanades i aquesta quarta de síntesis . He pogut posicionar-em en el vessant tecnodeterminista gràcies a les lectures dels materials senyalats per la realització d'aquesta activitat.

Si bé tots els companys han estat importants per a possibilitar-me ampliar el meu coneixement, sent una comunitat d'aprenentatge, m'agradaria senyalar les aportacions realitzades en el fil determinista per Silvia Diaz, ja que ha  desgranat les meves argumentacions i les d'altres companys, de manera concisa i clara, aportant documentació i defensant el posicionament sociodeterminista. En el fil tecnopart vull senyalar a la Laura Tascon, que defensava un posicionament tecnodeterminista, ja que les seves argumentacions i contrargumentacions, així com la seva explicació de la pròpia experiència personal, desfeien clarament el mite de que les tecnologies deshumanitzen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada